אפקטיביות אימון ems לעומת אימון רגיל

באימוני electric muscle stimulation - EMS, אנו מגרים את השרירים עלי ידי פולסים חשמליים.

הרעיון של גירוי השרירים על ידי פולסים חשמליים פותח ע''י נאס"א - סוכנות החלל האמריקאית, והיא נועדה לשמר את מסת השריר של האסטרונאוטים בזמן שהם בחלל למשך זמן ארוך מאד, ובגלל שבחלל אין כוח כבידה אז היכולת לגרות את השרירים לא קיימת נוצרה בעיה שהשרירים של האסטרונאוטים יורדת ומתנוונת, וכתוצאה מכך גם נגרמת להם בריחת סידן. באימון כוח משולב EMS מטרתם של הפולסים החשמליים המולכים ע"י האלקטרודות היא לכווץ קבוצות שרירים נגדיות כגון: יד קדמית וזרוע אחורית, חזה ושכמות (גב עליון), בטן וגב תחתון, רגל אחורית וקדמית, הישבן והתאומים. כיווץ זה מגרה את כל השרירים בו זמנית, בזמן שאין עומס על המפרקים. לעומת זאת, באימון רגיל עקב כך שאנו עובדים כנגד משקלים בינוניים עד כבדים יכולים להיווצר דלקות מפרקים. בשיטת ה-EMS בקושי משתמשים במשקל. רוב התרגילים הם על בסיס משקל הגוף והעומס שהפולסים החשמליים נותנים על השרירים.


באימון אירובי משולב EMS, השרירים המגורים ע"י פולסים חשמליים הם שרירי הבטן, הגב התחתון, הישבנים, הרגליים הקדמיות, האחוריות, והתאומים. באימון האירובי אנו עולים על מכשיר האליפטיקל, מדוושים כ-20 דקות וככל שעולים בכושר עולים בהדרגה עד ל25 דקות. אימון אירובי משולב EMS שונה מאימון אירובי רגיל, בכך שהעומס המופעל על השרירים ע"י הפולסים החשמלים משפר את תפוקת האימון ואפילו משלש אותה. כלומר, אפשר להשוות אימון של 20 דקות דיווש על המכשיר האליפטי לשעה של ריצה + עלייה וירידה של מגדלי עזריאלי!

באימון האירובי שלוש תכניות.

הראשונה היא תכנית ה-cardio תכנית למתחילים שמיועדת לשפר את סיבולת לב הריאה שלהם.

תכנית ה-Hill בה הפולסים החשמליים יוצרים התנגדות בעיקר על שרירי הרגליים, ובשונה מהקרדיו זמן המנוחה מפולס לפולס מתקצר ומתקצר ככל שהזמן עובר, וגם עומק הפולס נהיה עמוק יותר.

Hill 2 - בדומה ל-Hill 1 רק הרבה יותר קשה ועצים.

בשיטת ה-EMS הכיווץ של השרירים הוא הרבה יותר גדול ואפקטיבי מכיווץ באימון אחר, מכיוון שהפולסים חודרים אל הנקודה הכי עמוקה של השריר ומכווצת אותו ולכן רוב האימונים נמשכים כ-20 דקות.

יונתן בן יקר - מאמן כושר



מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן