איך בוחרים קוסמטיקה בעידן של היום?

איך בוחרים קוסמטיקה בעידן של היום?

את נזהרת לצרוך מזון שמכיל צבעי מאכל, חומרים משמרים,שומני טראנס ועוד אבל עצרת פעם לבדוק מה יש בקוסמטיקה שאת משתמשת בה על בסיס יומיומי? מה הם באמת אותם החומרים שאת שמה על הפנים?
היינו רוצים לחשוף בפנייך מספר עובדות חשובות על מוצרי הקוסמטיקה הרווחים היום בשוק, כדי שתוכלי לעשות את הבחירה הנכונה כשזה נוגע לעור פנייך.
אז ראשית- חשוב לקרוא את רשימת ה-INCI, שזו רשימת כל החומרים שמכיל המוצר. מרבית המרכיבים מופיעים בשמם הגנרי בלטינית וברוב המקרים יש להצטייד בזכוכית מגדלת כדי בכלל לראות משהו, אבל כשיודעים מה לחפש, זה כבר פחות מאיים. רשימת החומרים מופיעה בסדר יורד, לפי הכמות שלהם במוצר. היא במרבית המקרים תתחיל עם AQUA- מים, כי זהו הבסיס העיקרי, יחד עם שמנים שונים ומשונים שלרוב מופיעים במקום השני ברשימה. שני מרכיבים אלו יוצרים את האמולסיה שמהווה למעשה את בסיס הקרם. המרכיבים הבאים ברשימה כוללים את אלו הפעילים, חומרים מייצבים, בשמים, חומרים משמרים ועוד. החומרים אשר נמצאים בתחתית הרשימה מהווים לעיתים פחות מאחוז אחד מכלל המוצר כך שאם אנו מגלים חומר פעיל בסוף הרשימה, הסיכוי שהנוכחות שלו תהיה אכן משמעותית אינו גדול. ביחס לסבונים וקלינסרים לשטיפת הפנים חשוב לוודא שפעילי השטח אינם ממשפחת ה-SLS, סודיום לאוריט סולפט או-SLES. כאשר מים באים במגע עם חומרים אלו, הם מסירים לכלוך ושומן ביעילות רבה, אך כאן נוצרת בעיה, כי במקביל הם גם מסירים (באגרסיביות) את השכבה הטבעית של עור הפנים שלנו- הפילם ההידרוליפידי, אשר מעניק הגנה טבעית לעורנו. חידוש השכבה המגנה לוקח שעות ספורות במהלכן נדיפות המים דרכו עולה משמעותית והוא עלול לסבול מיובש. מומלץ לפיכך להשתמש בקלינסרים אשר אינם מכילים קטגוריה זו של חומרים. חומרים משמרים. הנפוצים ביותר הם פרבנים ובטאינים, שזו קבוצה של חומרים כימיים סינטטיים היודעים למנוע התפתחות של חיידקים ופטריות, ושומרים על אורך חיי המוצר, אך בשימוש ממושך, בהחלט יכולים לגורם לנו לרגישויות, ואלרגיות. אגב, בארה"ב זה כבר מחוץ לחוק… שמנים מינרליים- כל קרם עשוי מאמולסיה שזה שילוב של שמן ומים. אבל… איזה שמן? ! שמנים מינרליים מופקים מנפט גולמי – הם גסים ואוטמים ואינם מספקים הזנה לעןרך. חפשי מוצרים על בסיס שמנים צמחיים כמו קוקוס אבוקדו וחיטה. ולבסוף- כלל אצבע- הימנעי ממוצרי קוסמטיקה בעלי צבעים וריחות עזים. הם לרוב אלרגניים מאוד, ואינם תורמים לבריאות עור פנייך ד"ר ערן קריגר, מרצה באוניברסיטת פררה, איטליה, הפקולטה לרוקחות

רוצים לקבל כתבות מעניינות ישירות למייל?

מוצרים שיכולים לעניין אותך

כתבות שיכולות לעניין אותך

    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Available Coupons
      123ma10 Get 10% off 10% הנחת מנהל
      123ma15 Get 15% off 15% הנחת מנהל
      123ma5 Get 5% off 5% הנחת מנהל
      123ma7 Get 7% off 7% הנחת מנהל
      Unavailable Coupons
      123kalfi2024 Get 10% off 10% הנחה יום הבחירות | 2024
      alfi Get 70% off
      purim24 Get 10% off מבצע פורים 2024 | 10% הנחה על כלל המוצרים
      דילוג לתוכן