התזונה הים תיכונית – מודל הדיאטה הטוב ביותר בעולם

התזונה הים תיכונית – מודל הדיאטה הטוב ביותר בעולם

התזונה הים תיכונית נחשבת לאחת הדיאטות המומלצות ביותר גם להרזיה וגם לשמירה על בריאות מיטבית. התזונה הים תיכונית מתבססת על מזון מהצומח, מזון עונתי, מקומי, טרי וכמעט לא מעובד, הכוללת צריכה גבוהה של פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, גרעינים ושמן זית.
כיצד התגלתה הדיאטה הים תיכונית?
חוקרים שונים בתחום התזונה והבריאות שמו לב לכך שקיימת היארעות נמוכה יותר של מחלות לב כליליות במדינות מזרח אירופה, לדוגמה צרפת, ספרד, יוון ואיטליה. כמו כן שמו לב שאנשים נוטים פחות לחלות במחלות כרוניות ולחיות חיים ארוכים יותר במדינות השוכנות סביב הים התיכון כמו ישראל, טורקיה ומדינות ערב. בעקבות הנתונים הללו החלו לחקור את אורחות החיים ובעיקר התזונה הנפוצה באזורים אלה בהשוואה למדינות מערביות יותר כמו מדינות ארה"ב.
מדוע דיאטה ים תיכונית?
ראשית, יתרונות הדיאטה מבוססים מדעית; השפעתה של הדיאטה כמקשה אחת על מדדי בריאות שונים נבדקת כבר למעלה מ-50 שנה. נמצא כי אימוץ עקרונותיה של התזונה הים תיכונית תורמת לשיפור איכות החיים, למניעה וטיפול במחלות לב, סרטן, מחלות כרוניות ומחלות ניווניות של המוח (אלצהיימר ופרקינסון) להקטנת התמותה ולאריכות ימים.
אז מהם עקרונות הדיאטה הים תיכונית?
  • יחס גבוה בין שומן בלתי רווי לשומן רווי – שנובע מצריכה עיקרית של שמנים מן הצומח.
  • צריכה מתונה של אלכוהול – בצורת יין אדום המכיל נוגדי חמצון.
  • צריכה גבוהה של דגנים מלאים וקטניות.
  • צריכה גבוהה של ירקות ופירות.
  • צריכה נמוכה של בשר ומוצריו (ברמה חודשית).
  • צריכה יומית מתונה של חלב ומוצריו – עד 2 מנות חלב ביום.
  • צריכה שבועית גבוהה של דגים.
ומה יתרונותיה הבריאותיים?
הקפדה על העקרונות הנ"ל מספקת רכיבים בריאותיים רבים כמו חומצת שומן אומגה 3 שמקורה באגוזי מלך, זרעי פשתן, דגים, שמן קנולה ועוד, חומצה אולאית, ויטמינים חיוניים, מינרלים חשובים כמו מגנזיום וסלניום, נוגדי חמצון, כולין, סיבים תזונתיים ועוד. רכיבי התזונה הים תיכונית מגנים מפני תהליכי חמצון רקמות, מפחיתים רמות כולסטרול בדם ואת התחמצנותו, מגנים על תפקוד כלי הדם, משפרים את התקשורת הבין תאית, מעלים את רמות הכולסטרול הטוב – HDL, מפחיתים סמני דלקת, מפחיתים עמידות לאינסולין ועוד. בזכות כל היתרונות הללו – התזונה הים תיכונית מסייעת למניעת מחלות. לסיכום – דיאטה ים תיכונית נחשבת למודל הדיאטה הטוב ביותר בעולם. היצמדות לעקרונותיה מפחיתה את התחלואה והתמותה ממחלות כרוניות רבות. התזונה הים תיכונית מבוססת על צריכה גבוהה של דגנים מלאים, קטניות, זרעים, אגוזים, ירקות, פירות, דגי ים ושמן זית. בדיאטה זו מרכיבים רבים המגנים על הגוף, תורמים למניעת מחלות וגם לטיפול בהן. לנוכח יתרונותיה הבריאותיים, תזונה ים תיכונית יכולה לשמש ככלי טיפולי רב עוצמה במניעה ובטיפול רוב המחלות האופייניות לעידן המודרני בעולם המערבי. הדיאטה הרב תחומית היא מסלול ייחודי המבוסס על התזונה הים תיכונית ובהתאם לכך משלב גם פעילות גופנית מגוונת הכוללת אימוני EMS וחוגי סטודיו. באמצעות יישום הדיאטה הרב תחומית ניתן להגיע למשקל תקין ושמירה עליו לאורך זמן, בשילוב עם שיפור מדדים נוספים הקשורים לתחום הבריאות ואורח החיים. ליהי קן – תזונאית קלינית B.Sc  

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים:

נפיחות בטנית ודרכי התמודדותאפקט היו-יו בדיאטהטיפים לתזונה נבונה למתאמן

רוצים לקבל כתבות מעניינות ישירות למייל?

מוצרים שיכולים לעניין אותך

כתבות שיכולות לעניין אותך

    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Available Coupons
      123ma10 Get 10% off 10% הנחת מנהל
      123ma15 Get 15% off 15% הנחת מנהל
      123ma5 Get 5% off 5% הנחת מנהל
      123ma7 Get 7% off 7% הנחת מנהל
      Unavailable Coupons
      123kalfi2024 Get 10% off 10% הנחה יום הבחירות | 2024
      alfi Get 70% off
      purim24 Get 10% off מבצע פורים 2024 | 10% הנחה על כלל המוצרים
      דילוג לתוכן