טיפים להרגלי אכילה בריאים

הרגלי אכילה בריאים

תופעת ההשמנה הולכת וגוברת בשנים האחרונות בארץ ובעולם. מסקרים עולה שלפחות שליש מהמבוגרים בישראל סובלים ממשקל עודף. עוד עולה ממחקרים שלפחות 90% מהאנשים המנסים דיאטות שונות – לא מצליחים לשמור על הירידה במשקל לטווח הארוך. הסיבה העיקרית לעודף משקל היא פשוטה – הרגלים לא נכונים. הבעיה אף קשה יותר כאשר אנו מסגלים את ההרגלים האלה בגילאים הצעירים יותר, ואז יותר קשה לנו לבצע שינוי. הרגלי אכילה לא נכונים יכולים לנבוע גם מחינוך בבית וגם מהשפעה סביבתית כמו חברים, סביבת עבודה ותקשורת. להבדיל מדיאטות המבוססות על איסורים שונים ונמשכות לתקופת זמן מסוימת, שינוי בהרגלי האכילה היומיומיים יכולים לסייע לנו להגיע למשקל תקין בצורה בריאה ונכונה. הרגלי אכילה בריאים להלן מספר הרגלי אכילה נכונים אשר מומלצים לכל אדם המעוניין לשמור על בריאותו:
  • התייחסו לאכילה בכבוד. בזמן האכילה הימנעו מביצוע פעולות נוספות כגון קריאה, צפייה בטלוויזיה או עבודה. התרכזו אך ורק באכילה. הקצו לאכילה את הזמן הראוי לה על מנת שתאכלו בנחת. אכילה איטית וסבלנית תאפשר לנו הנאה מהאוכל וכן תחושת שובע ממושכת יותר.
  • לעסו היטב. הקפידו על לעיסה טובה ואיטית. לעיסה טובה מעוררת את אנזימי העיכול המצויים ברוק שלנו ובכך משפרת את תהליך העיכול. לעסו עד להגעה למרקם אחיד ורך של המזון.
  • חלקו נכון את הצלחת – בכל ארוחה מרכזית הקפידו להגביל את המזון לצלחת אחת בלבד. מומלץ לחלק את הצלחת ל-3 חלקים – פחמימה, חלבון וירקות. השתדלו להימנע ממילוי חוזר של הצלחת. יתכן שבהתחלה תידרש תקופת הסתגלות קצרה, אך במהרה הקיבה תסתגל לנפחים מצומצמים יותר של מזון.
  • הקפידו על ארוחות מסודרות לאורך היום. מומלץ לאכול בזמנים קבועים ובערך כל 3 שעות. תכננו מראש את הארוחות ושלבו ארוחות ביניים. אכלו בישיבה בלבד, במקום ייעודי וליד שולחן. הימנעו מאכילה ישירות מהאריזה או מהסיר. במידה ותוקף אתכם הרעב – הימנעו מנשנושים – שתו כוס מים והכינו כריך מזין.
  • אכלו מזון בריא, עונתי וטרי. כזה העשיר ברכיבים תזונתיים (להבדיל מקלוריות ריקות) כגון ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. העדיפו לבחור את פירות העונה וכן מזון שנמכר בצורתו הטבעית וכבר כמה שפחות תהליכים של עיבוד, תיעוש שימור וכו'.
  • הקפידו על ארוחות משפחתיות. בעידן המודרני, ילדים כמעט ולא מבלים זמן עם הוריהם. ארוחה משפחתית היא הזדמנות נפלאה לזמן איכותי ומשותף של בני המשפחה. הגדירו זמן קבוע, מדי יום, בו כל המשפחה מתכנסת סביב השולחן. לרוב הערב יהיה הזמן המתאים עבור כל בני המשפחה. בזמן הארוחה, כבו את הטלוויזיה ואת הסלולרי. בחרו להכין מזונות אהובים על כלל בני המשפחה. שתפו את בני המשפחה בהכנת הארוחה, בעריכת השולחן, בפינוי ובשטיפת הכלים.
  • שתו מספיק מים – לפחות 2 ליטר ביום. הימנעו ממשקאות מתוקים, משקאות דיאט, משקאות מוגזים. שתו כוס מים שעה לפני הארוחה וזכרו – שתייה אינה תחליף לאוכל !
  • אכלו בצורה מודעת. ערכו רישום אכילה במשך מס' ימים. ברישום תעדו את הכמויות, הזמנים, מצבכם הרגשי בעת האכילה, היכן אכלתם ועם מי, דרגת השובע.
התייחסות לנקודות הללו תספק לכם מודעות עצומה לגבי הרגלי האכילה שלכם, וכידוע, מודעות היא השלב הראשון לעבר שינוי. ליהי קן – תזונאית קלינית B.Sc  

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים:

אפקט היו-יו בדיאטהכמה פעמים התאכזבת מדיאטה?איך מתחילים את תהליך הירידה במשקל? [וידאו]

רוצים לקבל כתבות מעניינות ישירות למייל?

מוצרים שיכולים לעניין אותך

כתבות שיכולות לעניין אותך

    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Available Coupons
      123ma10 Get 10% off 10% הנחת מנהל
      123ma15 Get 15% off 15% הנחת מנהל
      123ma5 Get 5% off 5% הנחת מנהל
      123ma7 Get 7% off 7% הנחת מנהל
      פסח 15 Get 15% off 15% הנחה על כלל המוצרים
      Unavailable Coupons
      123kalfi2024 Get 10% off 10% הנחה יום הבחירות | 2024
      alfi Get 20% off
      purim24 Get 10% off מבצע פורים 2024 | 10% הנחה על כלל המוצרים
      דילוג לתוכן