מחלות הנלוות להשמנה

מחלות הנלוות להשמנה

איגוד הבריאות הבינלאומי הכריז כי השמנה היא מגפה עולמית. מגפת ההשמנה מתפשטת במהירות בשנים האחרונות ושיעורי ההשמנה עולים בקצב מסחרר ברחבי העולם. ידוע לכל כי השמנה פוגעת באיכות החיים שלנו ובמצבנו הגופני והבריאותי. בנוסף לכך, כיום ברור כי ההשמנה היא גורם סיכון למחלות רבות. חלקן של המחלות מסכנות את חיינו.
כיצד השמנה קשורה בתחלואה?
לסוג ההשמנה השפעה ישירה על מידת התחלואה. ישנם שני סוגי השמנה: השמנה בטנית המאופיינת במבנה תפוח והשמנה אגנית, המאופיינת במבנה אגס. השמנה בטנית, היא סוג ההשמנה הנחשב למסוכן. כתוצאה מהצטברות שומן בטני מתחוללים בגוף מס' שינויים המסכנים את בריאותנו. ראשית, נוצרת היצרות בכלי הדם, מה שגורם לעליה בלחץ הדם. שנית, ישנה הצטברות של שומנים בכבד. שומנים אלו עלולים לגרום לכבד שומני ולהתפתחות מחלות כבד נוספות. בנוסף, מתפתחת עמידות לאינסולין, מה שמוביל להתפתחות סוכרת סוג 2.
מהן המחלות הנלוות להשמנה?
• דיסלפידמיה- רמות טריגליצרידים (שומנים בדם) גבוהות ורמות LDL ("הכולסטרול הרע") גבוהות. • הסינדרום המטבולי- אוסף של מספר גורמי סיכון מטבוליים הקשורים להתפתחות סוכרת ומחלות לב: השמנה בטנית, יתר לחץ דם, היפר-טריגליצרידמיה, אי סבילות לגלוקוז ורמות HDL נמוך. • סוכרת סוג 2 • כבד שומני • מחלות לב וכלי דם • שבץ • סרטן
מניעה וטיפול במחלות
הדרך היעילה ביותר להימנע מהמחלות הללו היא ירידה במשקל. מחקרים מראים כי ירידה של 5-10% ממשקל הגוף משפרת את מצבו הבריאותי של האדם באופן משמעותי. במצבים בהם המחלה כבר קיימת, ירידה במשקל עדיין מומלצת ותאפשר מניעת הידרדרות המחלה. יחד עם זאת, במצבים של מחלה פעילה, במקביל לתהליך הירידה במשקל לרוב נדרש טיפול תרופתי. הטיפול התרופתי ניתן פעמים רבות במצבים גבוליים- טרום סוכרת, רמות גבוליות של כולסטרול/טריגלצרידים, לצורך מניעת החמרת המצב הבריאותי. חשוב לזכור, ששימוש בתרופות מלוות בתופעות לוואי בלתי רצויות ולכן קיים צורך בטיפול אלטרנטיבי. טיפול אלטרנטיבי נדרש גם בשלב המניעתי וגם בשלבים מתקדמים לצורך מניעת החמרת המחלה ושימוש בתרופות מרובות. הטיפול האלטרנטיבי המומלץ הוא תזונה מאוזנת ובריאה בצד שימוש מושכל בתוספי תזונה. נדגיש כי תוספי התזונה אינם מהווים תחליף לתרופות. מטרתם לסייע בשמירה על בריאותנו.

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים:

אפקטיביות בין אימון EMS לבין אימון רגילאפקטיביות אימון EMS לעומת אימון רגילדימוי עצמי בריא – אמא טובה היא אמא מאושרת [וידאו]ארוחה מלאה ומזינה בתבשיל אחד

רוצים לקבל כתבות מעניינות ישירות למייל?

מוצרים שיכולים לעניין אותך

כתבות שיכולות לעניין אותך

    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Available Coupons
      123ma10 Get 10% off 10% הנחת מנהל
      123ma15 Get 15% off 15% הנחת מנהל
      123ma5 Get 5% off 5% הנחת מנהל
      123ma7 Get 7% off 7% הנחת מנהל
      פסח 15 Get 15% off 15% הנחה על כלל המוצרים
      Unavailable Coupons
      123kalfi2024 Get 10% off 10% הנחה יום הבחירות | 2024
      alfi Get 20% off
      purim24 Get 10% off מבצע פורים 2024 | 10% הנחה על כלל המוצרים
      דילוג לתוכן