10 עצות בריאות לשנה הכי טובה!

ארוחות החג מזמנות לנו מפגשים משפחתיים מהנים ושפע של מאכלים טעימים, לרוב עתירי קלוריות, שמקשים עלינו להתנהל נכון בתקופות החגים.

לקראת תקופת החגים צוות התזונאיות של The123 ריכז עבורכם עשר עצות – כיצד לעבור את החגים בהצלחה.  

1. הכינו את האוכל בעצמכם

בין אם אתם מתארחים או מארחים. אם אתם מארחים – קחו שליטה על אחד התבשילים שאתם מכינים. כך תשלטו בצורה מדויקת על כמות הרוטב, השמן, הסוכר וכו' שהוכנסו למזון. במידה שאתם מתארחים – בחרו במזונות דלי קלוריות לצד מנות שאתם ממש חושקים בהן וייחודיות לאווירת החג. 

2. תזמון הארוחות

תכננו את סדר היום כך שיכלול את ארוחת החג כארוחה העיקרית, ולאורך היום – ארוחות קלות ובריאות. אין לצום במהלך היום עד לארוחת החג! 

3. כמויות

שפע המטעמים שנמצאים על שולחן החג מובילים לבחירה של כמויות גדולות מאוד. על כן יש לתת את תשומת הלב לכמויות שאוכלים ולסוג המזון:

  • פחמימה – 3-6 כפות (דגנים/קטניות).
  • מנת חלבון – 100-150 גרם (דגים/עוף ללא עור/נתח בשר ללא שומן).
  • מנת שומן – מומלץ לשלב מנת שומן ממקור בריא, כגון 1-2 כפות שמן זית, טחינה, אבוקדו, אגוזים ושקדים. 
  • ירקות – בכל הצבעים ובכל צורת הכנה (טריים/מבושלים/מאודים/מוקפצים/אפויים) – ללא הגבלה, אך לא לעבור את תחושת השובע הנעים.

4. נקודת הרעב והשובע

חשוב מאוד לא להגיע לארוחת החג במצב של רעב קיצוני וזאת על ידי ניהול נכון של תזמון הארוחות לאורך היום. יחד עם זאת יש לשים לב לנקודת השובע שבה יש לסיים את הארוחה. חשוב מאוד לא לסיים את הארוחה בתחושה כבדה ואי נוחות שתמנע מכם את ההנאה מהארוחה. 

5. לעסו היטב

בזמן הארוחה יש לאכול ברוגע וללעוס היטב את המזון בנחת. לעיסה ממושכת תורמת לתחושת שובע מהירה יותר ולעיכול טוב יותר של המזון.

6. בחירת גודל הצלחת

שימוש בצלחות קטנות יוביל לאכילה בכמות נאותה. רצוי לבחור את כל המזונות שאתם חושקים בהם במיוחד ומסמלים את אווירת החג. הסתפקו בצלחת אחת מבלי למלא אותה פעם נוספת. במידה שלא הגעתם למצב של שובע נעים ניתן לאכול עוד ירקות ולשתות מים.  

7. שתייה

לשתייה תפקיד חשוב בתחושת השובע ובכך מסייעת לשמור על משקל תקין. מומלץ להרבות בשתיית מים לאורך כל היום ולהגיע לכ- 2 ליטרים, את הארוחה להתחיל בשתיית כוס מים ולהימנע ממשקאות מתוקים ומוגזים.

8. פעילות בחג

תכננו פעילויות מהנות המשלבות פעילות פיזית כגון: טיול בחיק הטבע, צעדות או רכיבה על אופניים. במידה שלא מתאפשר לצאת לחיק הטבע- מומלץ להקדיש שעה של הליכה בקרבת מקום המגורים.

9. חול המועד

כמשמעו, חוזרים לשגרה בנושא אורח חיים בריא. בימי החול (בין החגים) חיזרו לתפריט הרגיל והקפידו עליו בשילוב עם אוכל בריא וחלבון שמגיע גם מקטניות. 

10. לקינוח

העדיפו לבחור בקינוח של סלט פירות, כדור גלידה או תפוח עץ אפוי על פני עוגות וקינוחים עתירי קלוריות.

תקופת החגים היא עשירה בארוחות חגיגיות ולכן חשוב להציב מטרות שניתן לעמוד בהן. למשל לשמור על המשקל מבלי להעלות. השתדלו להכין מתכונים בריאים ולהמעיט בשמן ובתוספות סוכר בתבשילים.

ערכתם שולחן שווה ומושקע? כזה שמעורר השראה, או שסתם בא לכם לשתף אותנו בו?

אנחנו מחכים לשיתוף שלכם וגם מבטיחים הפתעה מאיתנו!
הצטרפו לקבוצת הווצאפ ושלחו באמצעות הכפתור:

שנה טובה ומתוקה

תתחילו לחיות מחדש

מאחלות צוות התזונאיות | The123

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים: