דג "ים תיכוני"

התזונה ים תיכונית היא שם כולל להרגלי תזונה הנפוצים בארצות השוכנות לחופי הים התיכון. תזונה זו עשירה במזון טבעי וטרי המכיל את כל אבות המזון הנחוצים לגוף, וכן דלה במזון מתועש ובסוגי מזון המסבים לגוף נזקים בריאותיים.

בארצות אגן הים התיכון נפוצים מאוד מזונות המבוססים על פירות וירקות ומוצרי חקלאות אחרים, קטניות, גבינות ויוגורט, שמן זית, אגוזים ושקדים, דגים, צמחי תבלין ושאר מזונות אותם ניתן לגדל ולהכין בארצות אלו.

ונסיים עם מתכון מנצח על טהרת התזונה הים תיכונית…

מתכון המשלב ירקות, עשבי תיבול ודגי ים.

  • ירקות ופירות – מכילים כמות גדולה של ויטמינים ומינרלים הנחוצים לבריאות תקינה. הערך הקלורי של הירקות הוא נמוך ותכולת הסיבים התזונתיים בהם גדולה. לפיכך ירקות תורמים לתחושת שובע ולהזנה של הגוף אך תרומתם הקלורית היא נמוכה.
  • דגים – בשרם של הדגים מזין ועיכולו קל ולכן יש העדפה ברורה לדגים על פני מקורות אחרים מהחי. דגי ים מכילים כמות מסוימת של חומצות שומן חיוניות כגון אומגה-3 אך גם דלים בכולסטרול לעומת דגים של מים מתוקים. אצות ים מספקות אף הן מגוון של מינרלים ועיכולן קל. ההמלצה היא לצרוך 4-5 מנות דג בשבוע.
  • עשבי תיבול – צמחי התבלין מוסיפים טעמים אשר מפחיתים את הצורך במלח. הם מכילים כמות גדולה של נוגדי חמצון וכן חומרים טבעיים בעלי השפעה מטיבה לגוף. בין צמחי התבלין הנפוצים ניתן למצוא את האורגנו, הבזיליקום, שום, טימין, מרווה, פטרוזיליה, כוסברה ועוד.

פילה דג וירקות מאודים

2 מנות | 340 קלוריות למנה

מרכיבים

  • שתי יחידות פילה דג ים (כ- 170 גרם ליחידה)
  • גבעול סלרי (ללא העלים)
  • קישוא בינוני – פרוס לחצאי עיגול
  • חצי בצל סגול חתוך לקוביות
  • שומר קטן חתוך לקוביות
  • חצי פלפל אדום
  • חצי פלפל צהוב
  • שני גבעולים (טימין או טרגון)
  • מלח ופלפל שחור גרוס דק
  • חצי לימון
  • מעט שמן זית
  • 2 כפות סויה

 

אופן ההכנה

  1. בסיר האידוי מיזגו את המים והוסיפו את הסויה.
  2. הניחו בכלי האידוי את הירקות.
  3. את ענפי התבלין הניחו על הירקות.
  4. משחו את הדג בשמן הזית.
  5. תבלו במלח ופלפל והניחו את הדג על הירקות.
  6. אדו כעשרים דקות עד לריכוך הירקות.
  7. הגישו יחד עם הלימון.

בתאבון!

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים: