מיתוסים בתזונה

אחד המאפיינים המרכזיים של החיים בעידן המודרני הוא חשיפה אינסופית למידע. האינטרנט, הרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת השונים מציפים אותנו במידע רב בכל תחום שרק נרצה. לתופעה הזו יתרונות רבים, אך אחד החסרונות הוא שהשפע יוצר בלבול. אחד התחומים שהכי מעסיקים ומטרידים אותנו הוא עולם התזונה והדיאטות. רבים מאתנו עוסקים באופן כמעט אובססיבי בחיפוש אחר דיאטת הפלא שתרזה אותנו. אנו נחשפים למידע רב, אינספור דיאטות, טרנדים חדשים בעולם התזונה, מתכונים ותפריטים, אך חסרה לנו היכולת להחליט מה נכון, מה באמת עשוי להועיל לנו.


מיתוסים בתזונה זהו מונח שבא לתאר כל מיני אמיתות שגויות שיש לנו לגבי עולם התזונה. כתוצאה מחשיפה למידע רב, ובחלקו הגדול שגוי, נוצר בלבול אדיר, המוביל לתפיסות שגויות אודות מה מותר ומה אסור, מה מסייע ומה לא, מה מרזה ומה משמין. התפיסות השגויות מובילות אותנו לאמץ רעיונות שגויים, דיאטות שונות ומשונות, הימנעות או אכילה של מאכלים מסוימים ועוד. כמובן, שבפועל דבר לא משתנה ואנו ממהרים לחפש את הפתרון הבא. אז מהם אותם מיתוסים פופולריים ושגויים?

אחד המיתוסים הפופולריים הוא "פחמימות זה משמין". המיתוס הזה מוביל רבים לאמץ דיאטה דלת פחמימות. דיאטה דלת פחמימות היא דיאטה שקשה להתמיד בה, היא עשויה להוביל לעייפות ולפגיעה בקצב חילוף החומרים. אמנם צריכה עודפת של פחמימות עשויה להוביל לעליה במשקל, לכן נכון לצרוך פחמימות בכמות המתאימה וכן לבחור פחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים וקטניות.

מיתוס נוסף מתייחס לתועלת של הפרדת חלבונים ופחמימות לצורך ירידה במשקל. קיימת תפיסה שגויה שהגוף מתקשה לעכל פחמימות וחלבונים בו זמנית ואם נפריד בניהם נשפר את העיכול. המיתוס הזה שגוי ולא ישים. כמעט בכל מזון שנאכל מצויים כל אבות המזון, כך שגם אם מאד נרצה לא נוכל לבצע הפרדה אמיתית. למערכת העיכול שלנו אין שום בעיה לעכל בו זמנית פחמימות, חלבונים ושומנים, כך שאין צורך ויתרון לביצוע ההפרדה.

מיתוס אחר מתייחס לכך שלצורך ירידה במשקל חייבים לאכול מקסימום 1200 קלוריות. אין ספק שלצורך ירידה במשקל צריך להפחית את כמות הקלוריות היומית שאנו צורכים. מחקרים מראים כי הפחתה של 500 קלוריות מהתפריט היא הדרך הנכונה לירידה במשקל. הגבלה קלורית קיצונית תוביל לעייפות, היחלשות המערכת החיסונית, מחסור תזונתי בוויטמינים ומינרלים, פירוק שריר ועוד. פעמים רבות, דיאטות קיצוניות מכניסות את הגוף למצב הישרדותי, שלא מאפשר ירידה במשקל ודווקא העשרה קלורית תוביל לירידה במשקל.

שלושת המיתוסים הללו הן רק דוגמאות בודדות למיתוסים רבים ושגויים בעולם הדיאטות. לצורך ירידה מאוזנת במשקל עלינו להשתחרר מהמיתוסים ולאמץ גישה בריאה ומוכחת לצורך ירידה במשקל. מחקרים מצאו כי הדיאטה הים תיכונית היא הדיאטה המובילה בעולם לצורך ירידה במשקל והפחתת תחלואה נלווית להשמנה (סוכרת, כבד שומני, מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם ועוד). הדיאטה הרב תחומית היא מסלול ייחודי המסתמך על התזונה הים תיכונית לצורך ירידה יעילה במשקל ושמירה עליו. המסלול מורכב מהקפדה על הדיאטה הים תיכונית, מביצוע פעילות גופנית מגוונת הכוללת אימוני EMS וחוגי סטודיו ומהשתתפות בקבוצות ירידה במשקל המשלבות צריכה של תוספי תזונה וחטיפי בריאות. באמצעות הדיאטה הרב תחומית ניתן להשיג ירידה במשקל באופן מבוקר, מוכח והדרגתי.



מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן