EMS - שיטת אימונים חדשנית ומתקדמת המתאימה לאורח החיים המודרני

החיים בעידן המודרני כופים על רובנו אורח חיים יושבני. רוב היום עובר עלינו בעבודה מול מחשב, בנהיגה, בצפייה בטלוויזיה. כתוצאה מכך, רבים כלל לא עוסקים בפעילות גופנית. בעבר, פעילות גופנית היתה חלק משגרת היום- עבודה פיזית ומלאכות בית הן דוגמאות לאופן הטבעי בו הפעילות הגופנית התבצעה בשוטף. כיום, בניגוד לכך, לצורך עיסוק בפעילות גופנית אנו חייבים לפנות זמן ייעודי. אם לא נעשה זאת, פשוט לא נתאמן.


על פי האיגוד הקרדיולוגי בישראל, מומלץ לאוכלוסייה מבוגרת ובריאה מתחת לגיל 65 לשלב אימונים משני סוגים: אימון אירובי- 150 דקות שבועיות בעצימות בינונית-גבוהה ואימון כוח- 2-3 פעמים בשבוע. מטרתן של המלצות אלה לשמר את הכושר גופני.

ברור כי בעידן המודרני לא פשוט לעמוד בהמלצות הללו. קשה למצוא את הזמן ללכת למכון כושר מדי יום ולעסוק בפעילות גופנית (אירובי/כוח) במשך שעה. אז מה הפתרון? כיצד נצליח לעשות פעילות גופנית במציאות האינטנסיבית והיושבנית בה אנו חיים?

בעשור האחרון התפתחה טכנולוגיית ה EMS (electrical muscle stimulation). זוהי שיטת אימון המבוססת על הפעלה חשמלית של שרירים באמצעות פולסים חשמליים. שיטת ה EMS, פותחה במקור בשנות ה 60, על ידי סוכנות החלל האמריקאית – נאסא לצורך אימוני האסטרונאוטים. לאורך השנים השיטה התפתחה וכיום הטכנולוגיה זמינה עבור כולנו.

היתרון העיקרי של שיטת ה EMS הוא שהשיטה מאפשרת בזמן אימון קצר הפעלה בו זמנית של קבוצות השרירים הראשיות, כולל הירכיים, שרירי העכוז, הבטן, גב ושרירי הזרוע. במהלך האימון ממוקמות אלקטרודות חשמליות על קבוצות השרירים, המתאמן מבצע מספר תרגילים על פי הדרכתו של מאמן EMS מוסמך. שילוב התרגילים והאלקטרודות מאפשר המרצה והפעלה יעילה של השרירים. במהלך האימון, בזכות ההמרצה החשמלית, השרירים מופעלים באופן יעיל ומתאפשר תהליך של שריפת שומנים. לאחר האימון, במשך מס' ימים ישנה התפתחות ובנייה של השרירים שהופעלו במהלך האימון.

שיטת ה EMS היא שיטת האימון המתקדמת ביותר. השיטה מאפשרת לערוך את האימון בעוצמות שונות ולהתאימו באופן אישי למתאמן. כך מתאפשרת התאמה לרוב האוכלוסייה ולמגוון מצבים בריאותיים (לאחר לידה, עודף משקל, גיל מבוגר ועוד). לכל מתאמן נבנית תכנית אימונים אישית בהתאם למצבו הבריאותי, גילו ורמת הכושר הגופני.

שיטת ה EMS מותאמת לאורח החיים המודרני והיושבני. אימון EMS הוא אימון אפקטיבי המאפשר ב 20 דקות בלבד, פעמיים בשבוע, לבצע את הפעילות הגופנית המומלצת ולשפר את הכושר הגופני שלנו.



מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן