אז למה אתם לא מצליחים לרדת במשקל?

הגיע הזמן להבין את הסיבה – ואת הפיתרון!

ב"מלחמה" הזו רובנו הגדול, אם לא כולנו, כבר נלחמנו וכנראה עדיין נלחמים – המלחמה נגד המשקל. הרבה מאוד רואים אותה כמאבק מתמיד  ומתמשך, שקשה מאוד להכריע בצורה ברורה. הרי מה קורה? אנחנו נכנסים לדיאטה, מורידים כמה ק"ג במשקל, מפסיקים את הדיאטה – ואז מעלים שוב את הכל תוך זמן קצר; אז אנחנו מאמצים לעצמנו איזה משטר תזונה כזה או אחר, לא ממש מצליחים להיצמד אליו ואחרי כמה זמן נשברים וחוזרים לאכול רגיל, לא מאוזן ולא נכון. רובנו מכירים את התסריטים האלו טוב טוב, והייאוש מדיאטות שלא מצליחות רק מגדיל את הסיכוי שהדפוס הזה יחזור על עצמו. 

אז למה זה כל כך קשה?

למה אתם לא מצליחים לרזות, נכנסים לדיאטות ונשברים מהן, מעלים במשקל או תקועים על המשקל הקבוע שלכם ופשוט לא מצליחים לצאת מהלופ האימתני הזה? התשובה, תתפלאו אולי לשמוע, היא לא "כי ככה זה", אלא שיש כמה גורמים פיזיולוגיים בעלי השפעה מכריעה על הדיאטה שלכם ועל המשקל שלכם, אבל באופן מצער אתם כנראה לא מכירים אותם. העובדה הזו כשלעצמה היא כבר סיבה מספיק טובה שתתחילו ללמוד ולהבין מדוע עלולה להתרחש השמנה, מהן הסכנות שלה, איך עובדים אותם מנגנונים הורמונליים בגוף שמונעים מאיתנו להצליח בדיאטה, ואיזה תוסף מזון יכול לסייע לגוף שלנו להתחיל לעבוד לטובתנו במקום נגדנו.

אלו הם הנזקים הידועים מהשמנת יתר

כבר הרבה זמן שהשמנה נחשבת ל"מגפה של המאה ה-21" (כן, עוד לפני הקורונה), ומומחי התזונה והרפואה יודעים להגיד לנו טוב מאוד מה הן השלכותיה המסוכנות על בריאות הגוף שלנו. התפתחותן של המחלות הבאות הן המחיר הבריאותי הפוטנציאלי של השמנת יתר, שמפניו כל כך מזהירים אותנו:
  • הפרעות נשימה
  • מחלת הכבד השומני
  • דלדול עצם
  • אבנים בכיס המרה
  •  שיגדון
  •  אי ספיקת כליות
  •  סוכרת
  • מחלות לב
אז אחרי שאנחנו יודעים את כל זה – מה הפלא שאנחנו רוצים להרזות, להיפטר מכל השומנים והמשקל העודף ועל הדרך גם מכל המחלות והבעיות הבריאותיות שהם מביאים איתם? אבל הבעיה היא שזה לא כל כך פשוט וקל, כי בהחלט יכול להיות שההשמנה החוזרת ונישנת שלכם נובעת מבעיה חמורה יותר, תסמונת שאתם אולי אפילו לא יודעים שאתם לוקים בה, אבל היא כאן ונוכחת ונותנת בכם את סימניה. 

הכירו את התסמונת המטאבולית 

שמה של התסמונת הזו הוא התסמונת המטאבולית, והשמנה בטנית היא אחד הסימנים הבולטים שלה, וזה שגם הכי נראה חיצונית; הסיכון להתפתחותה גדול מאוד אצל גברים שהיקף המותניים שלהם כ-85 ס"מ ומעלה ואצל נשים שהיקף מותניהן גדול מ-90  ס"מ. המדדים הגופניים שמאפשרים לקבוע אם אדם סובל מן התסמונת הם:
  • יתר לחץ דם 
  • רמות גבוהות של טריגולצירידים בדם (מעל 150 מ"ל לדציליטר) 
  • רמות נמוכות של כולסטרול טוב (HDL) בדם (מתחת ל-50 מ"ל לדציליטר)
  • רמות גבוהות של סוכרים (מעל 110 מ"ל לדציליטר)
לא כל הקריטריונים חייבים להופיע ביחד – מספיק גם ש-2-3 מהם יאובחנו אצלכם, בתוספת עודף משקל, על מנת לאבחן כי אתם סובלים ממנה. ככל שהמדדים הללו הולכים ועולים אצלכם והתסמונת מחריפה, כך גם עולה הסיכון שלכם לחלות בסוכרת, מחלות לב למיניהן, דימנציה ואף סרטן.  אמנם יכולות להיות סיבות שונות להתפתחות התסמונת המטאבולית, אך מעל לכולן ניצב כאמור גורם אחד מרכזי והוא אורח החיים ה"מודרני" שרבים אימצו לעצמם ומבוסס על:
  • תזונה שמתרכזת באוכל מהיר ובמזון מתועש
  • צריכת מתוקים מרובה יחד עם משקאות עתירי סוכר וקלוריות
  • מחסור בפעילות גופנית מספקת 
  • הימצאות במצב ישיבה רוב היום – אם בעבודה משרדית ואם בבית, אל מול הטלוויזיה, המחשב ושאר המסכים שכבשו את חיינו.
אז האם הפתרון הוא לאמץ לעצמכם אורח חיים בריא יותר, לפצוח בדיאטה קפדנית ולהתחיל להעלות באופן משמעותי את מינון הפעילות הגופנית והכושר שלנו? התשובה היא בהחלט כן! אבל כפי שכבר חזרנו ואמרנו, כולנו יודעים שלא רק שכל זה לא פשוט ממש ליישום – ושרבים מאלו שנכנסים לתוך התהליך הזה נשברים תוך כמה שבועות עד חודשים מרגע תחילתו – אלא שאנחנו גם לא מכירים את ההורמון החמקמק שעוצר ובולם אותנו כאן, ואת הסוד שלו צריך לפצח כדי להצליח להיכנס לתהליך נכון של יציאה מהלופ הזה. 

הכירו את הגרלין – הורמון הרעב שיכול למנוע מכם לרזות

מחקרים רבים הראו שמספר רב של אנשים שנכנסו לתהליך של דיאטה לא רק נשברו במהלכה, אלא אף העלו את כל המשקל שהורידו במהלכה תוך כשנה [1]. זה לא קרה סתם כך, כי הם היו חלשים מנטאלית או משהו כזה – יש לזה סיבה ביולוגית, והאשם המרכזי הוא הורמון אחד קטן אבל מתוחכם ושמו גרלין.  הגרלין, המכונה גם "הורמון הרעב", הוא הורמון הנוצר במעיים שלנו, ותפקידו המרכזי הוא להגביר את תחושת הרעב שלנו. הוא מופק ומופרש מהקיבה ברגע שהבטן שלכם מרגישה ריקה, ומגיע דרך זרם הדם עד לחלק במוח שלכם הקרוי היפותלמוס, השולט על תחושת הרעב שלנו. לרמות הגרלין  בגוף השפעה ישירה על כמה אנחנו רעבים – ככל שהן עולות כך נחוש יותר ברעב וככל ככל שהן יורדות כך נחוש בהן פחות. לגרלין אמנם יש תפקיד חיוני בימי שגרה, כהורמון שפשוט מאותת לנו מתי אנחנו צריכים לאכול, אך מה קורה כשאנחנו מנסים להיכנס לדיאטה ולקצץ ברמת הקלוריות היומיומית שנכנסת לנו לפה? כאן הוא כבר מתחיל להוות בעיה מסוימת; ברגע שאנחנו פוצחים בדיאטה, הגרלין מתחיל להשתחרר בגוף, ובאופן טבעי זה קורה בצורה מוגברת – כי הרי התפקיד שלו הוא לאותת למוח שאנחנו רעבים ושאין לנו מספיק קלוריות, וזו בהחלט התחושה שאנחנו מרגישים בתחילת הדיאטה.  אז אמנם בראשית הדרך, כשאנחנו רק נכנסים לדיאטה, אנחנו מסוגלים להתגבר בדרך כלל על התחושה הזאת ולהמשיך בשלנו, אך ככל שהתהליך הולך ומתמשך כך רמות הגרלין שהקיבה מפיקה עולות ומצטברות, בעוד שרמות ההורמון המנוגד לו  – הורמון השובע לופטין, המאותת למוח שאנחנו מלאים – הולכות ודועכות [2]. מחקרים שונים הראו שככל שהדיאטה שלנו מתארכת, וככל שיותר שומנים ומסת שריר נשרפים במהלכה, כך רמות הגרלין קופצות מעלה ומכפילות עצמן [3], ואף מטפסות עד ל-40% יותר מן המצב הרגיל, בדיאטות של מפתחי גוף למשל [4]. אז יש כאלו שמצליחים להתגבר על עודף הגרלין שמצטבר אצלם בגוף, ויש רבים אחרים שלא, אלו שנשברים באמצע הדיאטה רק בגלל הסיבה הזו – תחושת הרעב שמכרסמת בהם ומקורה בהפרשת ההורמון הזה. מחקרים הראו שאצל אנשים בעודף משקל – כלומר כאלו שסביר להניח שסובלים מהתסמונת המטאבולית עליה הרחבנו קודם  -קולטני הגרלין, הידועים כGHS-R, פעילים הרבה יותר [5]. זה יכול להסביר את הרגישות הגבוהה יותר שיש להם, תוך כדי הדיאטה, להצטברות ההורמון, ואת הרגע שבו הרגישות הזו מתרגמת לשבירת הדיאטה – מכיוון שאי אפשר עוד לעמוד בה מבחינה פיזית. 

מטבולייד123: התוסף שיעזור לכם לנצח את התסמונת ואת ההורמון

אם הידע שהמרכיב שגורם שבירת הדיאטה הוא הורמון שאנחנו לא בהכרח יכולים לשלוט בו מוביל אתכם להאמין שהכל אבוד ואין בעצם מה לעשות, נידונתם לסבול מהשמנה ומתסמונת מטאבולית לנצח – הרשו לנו לתקן אתכם. וודאי שיש מה לעשות וניתן להציע תוכנית-נגד כדי לסייע לכם לשבור את המעגל. אנחנו מדברים על תוסף תזונה מטבולאייד123 מבית חברת תוספי התזונה THE123. זהו תוסף טבעי, המורכב מתמציות צמחי הוורבנה הרפואית וההיבסיקוס המחוזקות בתרכובות פוליפינוליות – שילוב שיתרונותיו לדיאטה הוכחו במחקרים [6] [7] [8]: 
  • מצמצם את רמות הגרלין 
  • מעלה את תחושת השובע
  • מזרז את קצב חילוף החומרים 
  • משפר את תהליך הירידה במשקל
  • מסייע בהורדת תסמיני התסמונת המטאבולית, כמו לחץ דם גבוה, רמות כולסטרול רע ועוד.
לא מספיק מרשים? אז כדאי שתדעו שתוצאותיו של מחקר [9]  על התוסף העלו כי מטאבולייד123 מגביר בגוף את קצב הפקתו של אנזים משמעותי בשם AMPK, הנמצא במחקרים ככזה המסייע בשליטה על אנרגיית הגוף [10], מגביר את הביצועים הגופניים [11], משפר את קצב חילוף החומרים ואת הרגישות לאינסולין [12], מזרז שריפת שומנים וירידה במשקל [13] ומחזק את היכולת לשלוט בתחושת התיאבון ולשמור על משקל תקין ובריא [14]. אז אם עד עכשיו לא הבנתם מדוע כל כך קשה לכם להצליח בדיאטה ולהוריד במשקל באופן קבוע – עכשיו סביר שיש לכם את תשובה לכך, ואתם מצוידים גם בהבנה מה יכול לסייע לכם לשבור את הלופ הזה: תוסף התזונה מטאבולייד123, על תכונותיו המוכחות מחקרית, כמובן.  מקורות: [1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17572309/ [2] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9024254/ [3] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15181038/ [4] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23412685/ [5] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15917842/ [6] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29862395/ [7] https://www.nature.com/articles/s41598-019-39159-5 [8] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31935957/ [9] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30200432/ [10] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4980534/ [11] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4980534/ [12] https://diabetes.diabetesjournals.org/content/59/3/551.full [13] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4973318/ [14] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2658714/

כתבות שיכולות לעניין אותך

    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Available Coupons
      123ma10 Get 10% off 10% הנחת מנהל
      123ma15 Get 15% off 15% הנחת מנהל
      123ma5 Get 5% off 5% הנחת מנהל
      123ma7 Get 7% off 7% הנחת מנהל
      פסח 15 Get 15% off 15% הנחה על כלל המוצרים
      Unavailable Coupons
      123kalfi2024 Get 10% off 10% הנחה יום הבחירות | 2024
      alfi Get 20% off
      purim24 Get 10% off מבצע פורים 2024 | 10% הנחה על כלל המוצרים
      דילוג לתוכן