מחקר: תוסף Metabolaid® מונע השמנת יתר חולנית הנובעת מתזונה הכוללת שומן גבוה

מחקר: תוסף Metabolaid® – שילוב תמציות ורבנה לימונית ופרחי היביסקוס  – מונע השמנת יתר חולנית הנובעת מתזונה הכוללת שומן גבוה באמצעות הפעלת אנזים הקינאז המופעל על ידי AMP כבר מתחילת המחקר שלפנינו מציינים החוקרים בגלוי שהבעיה הבריאותית-ציבורית שמטרידה כיום את העולם היא השמנת היתר החולנית, שמאופיינת במסת שומן עודפת וחוסר ויסות במטבוליזם של הליפידים (מולקולות שומן) בגוף. החוקרים מציינים כבר בפתיחה שהבעיה הזו גורמת להתפתחות מחלות מטבוליות כסוכרת סוג 2, היפרליפדמיה, יתר לחץ דם ומחלות לב – כולן מעלות את הסיכון לתחלואה ומוות.  החוקרים ממשיכים ומסבירים כי עד לא מזמן שימשו תרופות כאוליסטט, לורקסרין, ופנתרמין/ טופירמאט לטיפול בתופעה הזו, אך מאחר והתגלו להן תופעת לוואי חמורות – הלכו וצמחו להן שורה של מוצרים ורכיבים טבעיים שהתקבלו כמקור אטרקטיבי למניעה וטיפול בהשמנת היתר החולנית, כדוגמת פרי החושחש (תפוז מר) וקפה ירוק. שני רכיבים טבעיים אחרים, שנמצאו בשימוש הרפואה האלטרנטיבית והתגלו בהם יתרונות בריאותיים גם במחקרים אמפיריים, הם צמח הוורבנה הלימונית וצמח ההיביסקוס סאבדריפה. מיצוי פוליפונלים בהרכב פטנט ייחודי המופק משני הצמחים האלו ושמו Metabolaid® הוכח לאחרונה כבולם הצטברות ליפידים לכדי תאי שומן וכמצמצם את רמות הטריגליצרידים והכולסטרול בגוף. 
Metabolaid® הוכח לאחרונה כבולם הצטברות ליפידים לכדי תאי שומן וכמצמצם את רמות הטריגליצרידים והכולסטרול בגוף. 
  הממצאים האלו מצביעים על כך שביכולתו של תוסף Metabolaid® לשקם מצב של חוסר וויסות בתהליך חילוף החומרים של הסוכרים והליפידים בגוף, מה שיכול להצביע על שימוש אפשרי בו לטיפול בהשמנת יתר חולנית והשלכותיה – כולל מצבים של כבד שומני, היפרליפידמיה ותנגודת לאינסולין. יחד עם זאת, מציינים החוקרים, השפעתו של תוסף Metabolaid® על רקמות השומן טרם נבדקה, ועל מנת לבחון זאת הלכה למעשה נקבע כי מטרת המחקר שלפנינו היא להבהיר האם ביכולתו של התוסף לשפר את המטבוליזם בקרב עכברים הסובלים מהשמנת יתר חולנית ומוזנים בתזונה עתירת שומן.     אופן המחקר  אוכלוסיית המחקר כללה 40 עכברים זכרים בני 8 שבועות. עם תחילת הניסוי הוזנו כל העכברים בדיאטה מסחרית רגילה ובמים לפי רצונם למשך שבוע אחד. הם נשמרו בחדר בעל טמפרטורה נשלטת וקבועה של כ-21 מעלות, בתנאי לחות של 50% ובמחזוריות של 12 שעות אור-חושך. לאחר שבוע חולקו העכברים ל – 5 קבוצות שוות בגודלן בצורה רנדומלית, לפי המפורט להלן:
  • קבוצה ראשונה הוזנה מוזנת בתזונה עתירת שומנים (HFD), שהרכבה התחלק ל-60% שומן, 20% חלבון ו-20% פחמימות, על מנת לייצר אצלם השמנת יתר חולנית. 
  • שלוש קבוצות  נוספות של עכברים אחרים הוזנו גם הן בתזונת HFD, אך לצידה הם קיבלו גם מדי בוקר (בין השעות 9:30-10:30) לאורך כל תקופת הניסוי, מנת תמצית או תוסף Metabolaid®. באופן הזה קבוצה אחת הוזנה בתמצית ורבנה לימונית, קבוצה שנייה בתמצית היביסיקוס סאבדריפה, קבוצה שלישית בתוסף Metabolaid® במינון 50 מ"ג וקבוצה רביעית בתוסף Metabolaid® במינון של 100 מ"ג.  
  • קבוצה נוספת של עכברים, שהייתה למעשה קבוצת הביקורת, הוזנה בתזונה סטנדרטית  נורמלית (NFD) שהרכבה התחלק ל- 11.5% שומנים, 20.8% חלבונים ו-67.7% פחמימות. לעכברים בקבוצה זו לא ניתנה מנת תמצית צמחית או תוסף כלשהו.
משקל העכברים בכל הקבוצות ומינוני צריכת האוכל שלהם נמדדו באותה יום ובאותה השעה פעם בשבוע. החוקרים קבעו כי השמנת יתר חולנית תוגדר כמשקל של 20% או יותר מכך מעבר למשקל האידיאלי בקרב עכברים. לאחר שבוע אחד בלבד של האכלה, נמצא כי משקל הגוף בקרב העכברים בקבוצת ה-HFD היה גדול יותר ב-20% ממשקלם של העכברים בקבוצת ה-NFD. עם סיום תקופת הניסוי, העכברים ב-2 הקבוצות צמו 15 שעות, ולאחר מכן הורדמו סופית כדי שיהיה ניתן לבצע עליהם את הבדיקות הנדרשות למחקר.    תוצאות המחקר: הבדיקות שעשו החוקרים על העכברים לאחר סיום הניסוי עסקו בפרמטרים רבים והעלו שורה של תוצאות. לפניכם הממצאים שנמצאו בפרמטרים העיקריים והמרכזיים של המחקר:
  • גודל, משקל גוף ועלייה במשקל – הממצאים הראו כי בקרב קבוצות העכברים שהוזנו בתזונת HFD וקיבלו גם את התוספים השונים, כולל תוסף Metaboloaid במינוניו השונים, העלייה בפרמטרים האלו הייתה נמוכה יותר משמעותית מהעלייה בקרב העכברים בקבוצת ה-HFD שלא קיבלו את התוספים.
  •  רקמות שומן לבן – בכל מה שנוגע למשקל הכולל של רקמות השומן הלבן, הוא היה נמוך יותר משמעותית בכל הקבוצות שטופלו בתמציות ובתוסף. הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בקרב הקבוצה שצרכה את תוסף Metabolaid® במינון של 100 מ"ג, בהשוואה לעכברים בקבוצות שצרכו רק מתמציות הוורבנה וההיביסקוס לבדן. בנוסף, בקבוצת ה-HFD גודל רקמות השומן היה משמעותית גדול יותר מבכל שאר הקבוצות המטופלות. 
  • פרמטרים ביוכימיים בדם – רמת הטריגליצרידים בדם הייתה הכי נמוכה משמעותית בקבוצת העכברים שצרכה מתמצית הוורבנה הלימונית בהשוואה לקבוצת ה-HFD. רמות חומצות השומן החופשיות בדם ירדו משמעותית בקבוצות שצרכו מתמצית ההיביסקוס, מתמצית הווברנה ומתוסף ה-Metabolaid® במינון 100 מ"ג לעומת קבוצת ה-HFD.רמות הכולסטרול ירדו באופן המשמעותי ביותר בקבוצה שצרכה מתוסףMetabolaid®   במינון של 100 מ"ג. באופן מפורט יותר ניתן לומר שרמות כולסטרול ה-LDL בדם הצטמצמו משמעותית ב-2 הקבוצות שצרכו מתוסף ה-Metaboaid בהשוואה לקבוצת ה-HFD,  ורמת כולסטרול ה-HDL עלתה משמעותית בקבוצה שצרכה מתמצית ההיביסקוס ובקבוצה שצרכה מתוסף Metabolaid® במינון של 50 מ"ג, בהשוואה לקבוצת ה-HDF.    
  • סבילות שיטתית לגלוקוז והשפעה על הורמונים – תוצאות המחקר הראו כי באופן כללי, רמות הגלוקוז (סוכרים) בדם בקבוצת ה-NFD ובקבוצות שצרכו מן התוסף, היו נמוכות מאלו שנרשמו בקבוצות ה-HFD.  ברמות הורמון IGF-1  בדם חלה ירידה בקבוצה שצרכה מתמצית הוורבנה ובקבוצה שצרכה מתוסף ה-Metabolaid® במינון של 100 מ"ג, לעומת קבוצת ה-HFD.  בכל מה שקשור לסבילות לגלוקוז – נמצא כי לאחר שהעכברים קיבלו זריקת גלוקוז, בקבוצה שצרכה מתוסף Metabolaid® במינון של 100 מ"ג לא נרשמה עלייה ברמת הגלוקוז בדם, גם לא לאחר 60 ו-120 דקות אחרי הזריקה. בכל מה שקשור לרמות הלפטין (הורמון השובע) בדם – פה דווקא נרשמה ירידה בקבוצת ה-NFD ובכל הקבוצות שצרכו מן התמציות והתוספים, פרט לקבוצה שבה צרכו העכברים מתוסף Metabolaid® במינון 100 מ"ג – שבה לא נרשם שינוי. 
  • משקל הכבד – משקלו של הכבד הצטמצם אצל העכברים מקבוצת ה-NFD, מן הקבוצה שצרכה מתמצית ההיביסקוס ומ-2 קבוצות העכברים שצרכו מתוסף ה-Metabolaid®, כשההשפעה המשמעותית ביותר נרשמה בקבוצה שצרכה מהתוסף במינון 100 מ"ג. כמו כן, באותה קבוצה גם נרשמה רמת הטריגליצרידים בכבד הנמוכה ביותר לעומת קבוצת ה-HFD.    בכל הקבוצות שטופלו בתמציות ובתוסף, הציגו רקמות הכבד מורפולוגיה נורמלית יותר מאשר רקמות הכבד אצל העכברים בקבוצות ה-HFD, שהיו חיוורות ומוגדלות.
 
  • אנזים AMPK – רמות אנזים ה-AMPK,   המקושר להרזיה וירידה במשקל, היו גבוהות יותר בכל הקבוצות המטופלות לעומת קבוצת ה-HFD. הערכים הגבוהים ביותר של האנזים נרשמו בקבוצה שצרכה מתוסף Metabolaid® במינון של 100 מ"ג – שבה נרשמו תוצאות גבוהות יותר אפילו מקבוצת ה-NFD.
  סיכום ומסקנות בסיום מאמרים שבים החוקרים ומסבירים שמטרתם הייתה לחקור את השפעותיהן של תמציות ההיביסקוס סאבדריפה והוורבנה הלימונית, והשפעת השילוב ביניהן בתוסף Metabolaid® על השמנת יתר חולנית וסיבוכיה. מתוצאות הניסוי שהם ערכו, אכן נראה כי לצריכת כיבים אלו הייתה השפעה רבה על עכברים שהוזנו בתזונה עתירת שומן וסבלו בעקבות כך מהשמנת יתר חולנית; אלו מן העכברים שצרכו מתוסף  Metabolaid® נהנו מרידה משמעותית הן במשקל הגוף, הן במשקל רקמות השומן הלבנות, הן ברמות הכולסטרול הכלליות ורמות כולסטרול ה-LDL והן במשקל הכבד. באותה הנשימה הם גם נהנו מעלייה ברמות הכולסטרול הטוב (HDL) ובאנזים ה-AMPK החיוני ומסבילות גבוהה יותר לגלוקוז.  

רוצים לקבל כתבות מעניינות ישירות למייל?

מוצרים שיכולים לעניין אותך

כתבות שיכולות לעניין אותך

    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      Apply Coupon
      Available Coupons
      123ma10 Get 10% off 10% הנחת מנהל
      123ma15 Get 15% off 15% הנחת מנהל
      123ma5 Get 5% off 5% הנחת מנהל
      123ma7 Get 7% off 7% הנחת מנהל
      פסח 15 Get 15% off 15% הנחה על כלל המוצרים
      Unavailable Coupons
      123kalfi2024 Get 10% off 10% הנחה יום הבחירות | 2024
      alfi Get 20% off
      purim24 Get 10% off מבצע פורים 2024 | 10% הנחה על כלל המוצרים
      דילוג לתוכן